Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

DSA-Contessa-42-OC

De Contessa 42 OC: even voorstellen!

De Contessa motorjachten van Vri-Jon DSA Yachts zijn al sinds de jaren 90 een begrip. Het eigentijdse design en de luxe uitvoering zijn baanbrekend en hebben hun sporen inmiddels dik verdiend. Maar, zoals in elke branche geldt, stilstand is achteruitgang. Daarom hebben wij de Contessa-lijn compleet vernieuwd. De eerste motorjacht waarmee wij onze horizon verbreden is de Contessa 42 OC: een comfortabele en veelzijdige motorkruiser. In dit artikel vertellen we u alles over de luxe uitvoering, het stijlvolle design en de luxe extra’s!

Contessa motorjachten

In 1990 werd de allereerste Contessa te water gelaten, een revolutionaire jacht voor die tijd!

“Toen mijn vader destijds de Contessa introduceerde, was het design baanbrekend. Binnen no-time was het een succes! Je zag in die tijd vooral kruisers waarvan het ontwerp nauwelijks was veranderd sinds de jaren zeventig. De Contessa is daarentegen heel strak vormgegeven. Kenmerkend is de romp, die geen zeeg heeft. De gangboorden liggen hoog, eigenlijk bovenop de verschansing en zonder boeisel of voetlijst. De lijnen van de opbouw zijn scherp, de ramen donker met een zwarte omlijsting. Voor het oog is de raampartij ononderbroken. De Contessa heeft een sportieve look en dat was toen nieuw in de staalbouw”, aldus werfeigenaar Patrick Jonas.

De Contessa 42 OC

Inmiddels zijn we ruim 30 jaar verder en werd het tijd voor een nieuwe generatie: dezelfde luxe stijlelementen, maar in een nieuw jasje. De kenmerkende strakke en rechte lijnen van de romp zijn gebleven, net als de hoge gangboorden. Wat nieuw is aan de Contessa 42 OC? De grote ramen in het stuurhuis die helemaal rond doorlopen, een gelijkvloerse kuip, een verzonken dubbel en een vierdelige zware aluminium pui die geheel kan worden geopend, een grote infrarood verwarmingsplaat die de kuip verwarmt en een upgrade voor het interieur. Daarnaast is er nu ook een cabrioletuitvoering: de Contessa Cabrio.

De eerste, maar niet het enige broertje!

De Contessa 42 OC is het eerste broertje in de vernieuwde Contessa-lijn, maar niet de enige. Op onze website vind je ook de Contessa AC en de Contessa Cabrio. De OC is een een open kuip, de AC een motorjacht met een achterkajuit, die Cabio een uitvoering met open dak. Andere maatvoeringen zijn in ontwikkeling. Spreekt de Contessa Achterkajuit u aan, maar wenst u een andere maat? Neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op. We vertellen u graag meer over onze jachten en toekomstplannen!